Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu

Sigiriya

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Oktober 2018 | Sri Lanka, Sigiriya

Dag 24, 1 september
Hoi allemaal sorry dat ik zo lang geen update heb gegeven, maar mijn laptop had een beetje last van geheugenverlies.

Op zaterdag ben ik na het ontbijt vertrokken in de richting van Sigiriya. Hier ben ik naar de Lion Rock ofwel Sigiriya Mountain Fortress gegaan. Dit is een paleis dat honderden jaren geleden is gebouwd door een van de koningen van Sri Lanka. Het bestaat uit 2 grachten een buitenste en een binnenste gracht, 2 muren een buitenmuur en een binnenmuur, 3 tuinen met ieder een eigen thema de hier vind je verschillende bezienswaardigheden waaronder 4 zwembaden, fonteinen die komen uit de tijd waarin het paleis gebouwd is en die vandaag de dag nog steeds werken tijdens het regen seizoen en meer dan genoeg wilde apen rond. Verder zijn er 3 ingangen, de olifant, de cobra en leeuwen ingang. Ik ben hier helemaal naar de top geklommen. Op weg naar boven was er nog een grot mest wandschilderingen die er nog als nieuw uitzien. Vanaf de top van de berg was het uitzicht echt geweldig, maar goed dat het droog was toen ik daar was. Na dat ik weer beneden was ben ik terug naar Home of hope gegaan.

  • 09 Oktober 2018 - 05:15

    Mam:

    Hoi lieverd, jeetje wat een mooie leuke tripjes maak jij. Er is genoeg te zien daar. Die laptop moet je maar goed in de gaten houden, die neemt een loopje met je :)
    Gelukkig hebben we ook telefonisch nog contact. Dan hoor ik je ook nog. Genieten daar hoor. Ik denk dat je niet meer naar huis wilt en dat is alweer zo snel. Ik ga snel je volgende verslagje lezen. Dikke kus, mam

  • 15 Oktober 2018 - 04:01

    Conny:

    Hele mooie foto's weer Frans, ! Geweldig dat je de kans ook pakt om van alles te gaan bekijken, nog ff genieten he ! Dikke knuffel Con xxx

  • 15 Oktober 2018 - 05:51

    TJ:

    Hey neef, wat een prachtige foto s weer!
    Je krijgt een heel ander beeld van dit land zo.
    Gaaf dat je dit allemaal kan doen daar ,het is best uniel deze combi.
    Nou zorg maar dat je zoveel mogelijk geniet en onderneemt ,want dan heb je in ieder geval mooie herinneringen voor later. Dikke knuffel van je tante

  • 15 Oktober 2018 - 20:40

    Ome Peep, Tante Es:

    Hoi Frans!
    Geweldig zeg, die trips overal naartoe! Jij krijgt nogal wat te zien zo!
    En dat allemaal door een schoolstage, goed dat je die kans gepakt heb man! Volgend jaar weer zo’n stage ergens in de wereld? Haha!
    Echt geniaal!
    Nou Frans, veel succes en plezier weer verder, en dikke XX van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Sigiriya

Stage in Sri Lanka

Stage lopen bij Home of Hope in Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2018

Bruiloft & Kandy

27 Oktober 2018

Polonnaruwa

19 Oktober 2018

Dambulla

19 Oktober 2018

Week 7

19 Oktober 2018

Aan de klus & op safari
Frans

Actief sinds 08 Aug. 2018
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 5984

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2018 - 30 Oktober 2018

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: