Ella - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu

Ella

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

29 Augustus 2018 | Sri Lanka, Ella

Daar ben ik weer,met een heel leuk weekend achter de rug!
Op vrijdag zijn Iris en ik samen met de trein naar Ella gereisd. Hiervoor moesten we vroeg opstaan omdat de treinreis 7 tot 8 duurt. We zijn eerst met de bus naar Kandy gereisd om daar vervolgens in de trein te stappen. De trein zou rondt half 9 ‘sochtends vertrekken, maar er was ongeveer een uur vertraging. De treinreis was heel druk waardoor we de hele rit moesten staan. Verder was het wel een hele mooie en leuke reis. De uitzichten waren heel mooi en we hebben gezellig gepraat met andere toeristen die ook in de trein zaten. Na aankomst in Ella hebben we een kamer geboekt bij Ella rest inn. Vervolgens hebben we lekker wat gegeten bij Ella 360. Na het eten zijn we naar het hotel gegaan. De eigenaar was een hele vriendelijke man die ons verwelkomde met thee en gebak. We hebben ook nog hele tijd met hem gepraat over cultuurverschillen tussen de verschillende geloven die hier aanwezig zijn. De hotelkamer waar we sliepen was heel mooi met goede bedden en een mooie badkamer.
Op zaterdag hebben we ontbeten bij het hotel. Dit was een heel lekker ontbijt dat een combinatie van westers en Sri Lankaans ontbijt. Hierbij hadden we toast met boter en jam, een omelet, verschillende soorten fruit, melk rijst, dahl curry, kokosnoot rotti en thee. Na het ontbijt zijn we rond half tien vertrokken naar Little Adam’s Peak. Dit is een van de twee grote bergen in Ella. De andere berg heet Ella Rock. Het was een redelijk eind lopen maar onderweg hebben we ook nog veel gezien. Het laatste stuk van de klim was heel zwaar, omdat het pad omhoog heel stijl was. Vanaf de top van Little Adam’s Peak heb je een heel mooi uitzicht op Ella rock en de rest van de omgeving. Little Adam’s Peak bestaat uit drie bergtoppen om een van de drie toppen te bereiken moet je eerst weer een heel stuk naar beneden klimmen. Iris is nog naar deze bergtop geweest. Terwijl zij dat deed, heb ik nog met een paar andere toeristen gepraat vanaf de middelste top. Toen Iris terugkwam had ze een heel aardig Spaans koppel bij zich. Wij zijn samen met hun van Little Adam’s Peak naar de Nine Arches Bridge gelopen. Hier hebben we nog gezellig een drankje gedaan en nadat de trein langs geweest was zijn we met zijn allen langs het spoor terug naar Ella gelopen. Hier hebben we afscheid van elkaar genomen. Daarna hebben we in Ella wat gegeten en vervolgens de rest van de middag bij het hotel doorgebracht. ‘Savonds hebben we weer wat gegeten bij Ella 360 en hebben we een hindoe festival bijgewoont.
Op zondag waren we weer vroeg op zodat we de eerste trein terug naar Kandy konden nemen. We hebben tot Nuwara Eliya met deze trein gereisd. Vanaf het station daar zijn we met een taxi naar het busstation in Nuwara Eliya gereisd. Bij het busstation zijn we op een airco bus naar Kandy gestapt. Het uitzicht vanuit de bus was ook wel heel mooi. In Kandy hebben we nog een hapje gegeten en daarna zijn we weer terug naar home of hope gereisd.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het hier allemaal goed, ik maak leuke dingen mee en vind het tot nu toe een erg mooi land.

• 29 Augustus 2018 - 15:20

Pauline:

Fijn om je enthousiasme mee te beleven! Ben ook blij voor je mama dat het leuk is. Een vrolijk bericht maakt haar ook blij! Echt top hoor voor je.

• 29 Augustus 2018 - 15:29

Zus:

Zo broertje, wat een gezellig en leuk weekend heb jij achter de rug! Volgend weekend ruilen? ;) nee hoor. Geniet er maar van! Voor je het weet is het weer voorbij. Xxxxx van ons

• 29 Augustus 2018 - 18:51

Conny:

Jeetje Frans, geweldig wat je nu allemaal alweer gezien hebt en wat een leuk verhaal heb je er weer van gemaakt, top dat je het zo naar je zin hebt en met zoveel enthousiasme alles kan beschrijven !
    We blijven tenminste goed op de hoogte zo ! Blijven genieten he !
    Dikke knuffel xx

• 29 Augustus 2018 - 21:45

Mam:

Wow Frans, je begint je gelukkig al een stuk meer op je gemak te voelen, merk ik. Wat een mooie natuur en wat heb je al veel gedaan. Leuk dat je ook samen met Iris wat kunt gaan zien. Zij is er tenslotte al een tijdje en weet al aardig de weg en is een goede gids voor je. Ik weet dat je nog veel meer foto's hebt gemaakt maar die zien we wanneer je weer terug bent. Voorlopig is er nog veel voor je te doen en te zien daar. Geniet ervan lieverd. Dikke kus van mij

• 30 Augustus 2018 - 04:30

Tante Toos:

goed zo Frans ook gelijk leuke uitstapjes maken. zie je wat van het land. Geniet want dit is volgens mij een eenmaal in je leven ervaring. Super trots op jouw.

• 01 September 2018 - 00:21

TJ:

Hey Gappie ,wat een verhaal weer joh , ja dat is ietewatje anders dan van Noordwijk naar Den Haag met OV. Haha .
    Echt onwijs joh ,dat je dit allemaal kan meemaken ,zo is school wel leuk

• 01 September 2018 - 08:29

Ome Peet, Tante Es:

Jeetje man! Wat onwijs gaaf allemaal!! En wat goed dat je dat allemaal kan en mag doen!
    Goeie beslissing geweest daar naar toe te gaan hè?
    Kijken alweer uit naar je volgende verhalen en foto’s!!