Millenium Elephant Foundation - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu Millenium Elephant Foundation - Reisverslag uit Pinnawala, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu

Millenium Elephant Foundation

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Oktober 2018 | Sri Lanka, Pinnawala

7 t/m 8 september

Op vrijdag ben ik naar de millennium elephant foundation geweest. Hier kan je olifanten zien, wassen en berijden of een wandeling met ze maken. Doordat ik niet zo goed opgelet had bij het kopen van mijn kaartje mocht ik alleen de olifanten bekijken. Er is hier ook een klein museum waar ze vertellen over de geschiedenis van olifanten in Sri Lanka. Naast de MEF is ook de maximus papierfabriek, deze hoort hier ook nog bij. Met een kaartje van de MEF krijg je toegang tot de papierfabriek en hier krijg je dan ook een rondleiding. Bij maximus maken ze papier van olifantenmest. Hier woedt echt een heel proces afgelegd, van het drogen van de mest tot het maken van het papier. Na de Mef en maximus papierfabriek te hebben gezien ben ik weer terug mar hoh gereisd.
Op zaterdag ben ik op hoh gebleven, omdat José toen aankwam. Iris en ik hebben toen even gezellig met haar gezeten voor haar huisje.
Op zondag hebben we met zijn allen het vrijwilligers huis op orde gemaakt. Dit betekent met name controleren dat er genoeg matras- en kussenbeschermers waren en dat er genoeg beddengoed was en de slaapkamers goed opgeruimd. Savonds kwamen de 3 PMT studentes, Sigrid, Maaike en Mandy aan op HOH. Iris en ik hadden samen kothu gehaald voor het eten.

  • 15 Oktober 2018 - 04:13

    Conny:

    Jammer dat je net het verkeerde kaartje had om ze te wassen e.d maar wel leuk om te zien zo en een interessante rondleiding in de papierfabriek ! Mooie foto's !
    Dikke knuffellllllllllll Con

  • 15 Oktober 2018 - 09:12

    TJ:

    Nou Frans je hoeft je niet te vervelen, gaaf zeg die oliefanten ,is wat voor T Es en wat leuk dat er weer een paar nieuwe mensen zijn .
    Voortaan hoeft je moeder ook je kamer niet meer te doen als ik het zo lees,haha.
    Weer een gezellige avond gehad ,nou geniet er nog maar ff van !!
    dikke x van mij.

  • 15 Oktober 2018 - 18:38

    Ome Peet En Tante Es:

    Hey Frans!
    Echt gaaf hoor bij die olifanten, heel bijzonder!! Wij zouden dat ook onwijs gaaf vinden!
    Keun dat je iedere keer weer zulke bijzondere dingen meemaakt.
    Jij verveelt je echt niet daar!!
    Nou, maak er nog een leuke tijd van verder, en tot gauw weer!!
    XX van ons

  • 17 Oktober 2018 - 16:38

    Mam:

    Hoi kanjer. Wat ben jij goed bezig. Er komt straks een heel andere Frans bij me wonen weer. Maar als het aan jou ligt nog even niet hè. Wat gaat de tijd snel zeg. Gaaf joh die olifanten. Heel bijzonder. Ik hoop dat je in de komende weken nog heel veel kan gaan zien. Geniet er nog van met volle teugen. Dikke knuffel van mij xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Pinnawala

Stage in Sri Lanka

Stage lopen bij Home of Hope in Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2018

Bruiloft & Kandy

27 Oktober 2018

Polonnaruwa

19 Oktober 2018

Dambulla

19 Oktober 2018

Week 7

19 Oktober 2018

Aan de klus & op safari
Frans

Actief sinds 08 Aug. 2018
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 5982

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2018 - 30 Oktober 2018

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: