Eerste dagen in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sri Lanka

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Augustus 2018 | Sri Lanka, Kandy

Donderdag 9 augustus ben ik 's ochtends vroeg aangekomen op Colombo, het vliegveld van Sri Lanka. Hier heb ik het grootste deel van de dag gewacht op Iris, een vrijwilligster met wie ik mee zou gaan naar Home of Hope. Om 19 uur heeft zij mij opgehaald en toen moesten we nog een heel stuk rijden naar Home of Hope. Ik merkte gelijk dat het rijgedrag in Sri Lanka heel anders is dan in Nederland, je wordt aan alle kanten ingehaald en dit is best eng, zeker in het donker.
Eenmaal bij Home of Hope aangekomen heb ik een kamer uitgezocht en ben ik lekker gaan slapen.
De volgende ochtend na het uitslapen en douchen, heb ik Sharmini en Alfi Parera ontmoet. Dit is het Sri Lankaanse echtpaar dat de organisatie overziet. Mijn eerste impressie is dat het hele lieve mensen zijn die heel veel geven om iedereen waar zij zorg over hebben. Na het echtpaar Parera te hebben ontmoet ben ik samen met Iris naar het dorpje Digana gegaan. Hier heeft Iris mij het dorp laten zien en hebben wij boodschappen gedaan.
Zaterdag heeft Iris mij een rondleiding gegeven op Home of Hope, de kinderopvang is heel bijzonder het ziet er echt heel mooi uit. De kinderen van home of hope zijn echt heel lief en zien er ook heel gelukkig uit. Het revalidatiecentrum ziet er ook heel mooi uit, Ik heb het tot nu toe echter alleen van de buitenkant gezien. Ik heb ook de loopschool gezien van de studentes van bewegingstechnologie die hier vorig jaar waren hebben gemaakt. Na de rondleiding op Home of Hope zijn we naar een meer gelopen dat zo ongeveer 10 minuten bij het terrein vandaan ligt. Het heet Victoria Lake. Vanaf waar we dat hebben gezien, hadden we een heel mooi uitzicht op het meer.
Maandag begin ik echt met stage dus vandaag nog even rustig aan.
Ik zal mijn best doen af en toe updates te plaatsen!

Ook nog even een bedankje vanuit Home of Hope voor alle mensen die een donatie hebben gedaan, ze zijn hier super blij met de €875 die ik van jullie heb gekregen! Hier kunnen ze veel mooie dingen mee doen.


  • 12 Augustus 2018 - 09:10

    Zus:

    Wat fijn dag je zo’n goede eerste indruk hebt, dan kan het alleen nog maar heter worden!! Ben erg benieuwd hoe je eerste stage dag zal zijn. Veel plezier broertje xxx

  • 12 Augustus 2018 - 10:53

    Conny:

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen Frans, wat een geweldige ervaring moet dit zijn , heel veel succes he !!
    x

  • 12 Augustus 2018 - 12:23

    Mam:

    Het was ontzettend moeilijk voor ons allebei op Schiphol maar gelukkig is alles goed gegaan en ben je op de plaats van bestemming. Zo leuk dat het voor jou de juiste keus is geweest. We hebben al even vlug contact gehad toen je me dat zei. Dat maakt het wel makkelijker voor het thuisfront. Lekker dat je even een paar dagen hebt om alle indrukken en informatie te verwerken en dan aan de slag met je project. Super trots ben ik op je en ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Dikke kus van mij

  • 12 Augustus 2018 - 13:50

    Marianka Van Westerop:

    Klinkt goed allemaal .
    We weten zeker dat je er 'n geweldige tijd gaat krijgen en er je steentje bij kan dragen .
    Heel veel succes!!!

  • 12 Augustus 2018 - 14:05

    Marian Leemans:

    Hallo Frans,
    Wat fijn om op deze manier jou te kunnen volgen tijdens deze reis/stage.
    Jouw eerste indruk is heel goed en dat is een hele mooie start.
    Heel veel succes als je morgen gaat beginnen. Geniet ook van dat mooie land.
    Je bent een Toppertje en ik blijf je volgen.

  • 12 Augustus 2018 - 15:12

    Els:

    Fijn Frans dat je op de plaats van je bestemming bent aan gekomen ik ga je volgen leuk,heel veel succes.

  • 12 Augustus 2018 - 16:06

    TJ:

    Hey Gappie,super joh dat het zo positief allemaal is.
    Doe lekker je ding en geniet van deze mooie kans .
    P.s de vrijdagsnack zal je wel missen, maar die haal je na die 11 weken maar weer in haha.
    Dikke knuf van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Stage in Sri Lanka

Stage lopen bij Home of Hope in Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2018

Bruiloft & Kandy

27 Oktober 2018

Polonnaruwa

19 Oktober 2018

Dambulla

19 Oktober 2018

Week 7

19 Oktober 2018

Aan de klus & op safari
Frans

Actief sinds 08 Aug. 2018
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 5970

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2018 - 30 Oktober 2018

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: