Aan de klus & op safari - Reisverslag uit Minneriya, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu Aan de klus & op safari - Reisverslag uit Minneriya, Sri Lanka van Frans Verhoeven - WaarBenJij.nu

Aan de klus & op safari

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Oktober 2018 | Sri Lanka, Minneriya

10 t/m 16 september

Deze week ben ik samen met de carpenter van Home of Hope aan het houtwerk begonnen. Hij heeft met name geholpen met het op maat maken van het houtwerk. Dit houdt in dat hij het ruwe materiaal dat geleverd was op de juiste dikte, lengte en breedte heeft gemaakt. Ook ben ik samen met Viji naar Kandy en Digana geweest om meer gereedschappen en materialen te kopen/bestellen. Daarnaast ben ik ook verder gegaan met het op maat zagen van het van het metaalwerk. Ik heb deze week ook de eerste houten delen in de lak gezet.

Daarna weekend!
Op vrijdag zijn we met iedereen uit het vrijwilligers huis naar Kandy gegaan. José had aangeboden dat we met haar en Viji mee konden rijden. Hij heeft ons in Kandy bij de Boeddha op de berg afgezet. Hier zijn wij toen met zijn allen heen gegaan. Iris was een beetje onze gids dus dat was wel grappig. We zijn ook he standbeeld op geklommen alleen konden we dit keer niet zo ver omhoog als de vorige keer dat ik hier was. Na het bezoek aan deze tempel zijn we de stad ingegaan hier heeft Iris ons leren afdingen op de lokale markt en zijn we wezen shoppen in het Kandy City Centre.
Op zaterdag zijn we samen met José naar Minneriya National Park gegaan. Op de heenweg zijn we in Matale gestopt om de Hindoe tempel daar te bekijken. Ik vind dit nog steeds een hele mooie tempel en ik heb daar nu dingen gezien die ik de eerste keer had gemist. Nadat we de tempel gezien hadden zijn we weer verder gegaan naar Minneriya. Voordat we daar waren zijn we nog even bij een restaurant gestopt om even te lunchen. Na de lunch hebben we nog even gereden voordat we van auto moesten wisselen. Om het park in te komen moesten we met een Jeep verder gaan. Bij deze jeep hebben wij met zijn allen achterin gezeten in twee rijen van drie. Het dak was open gemaakt zodat we konden staan om de dieren te bekijken. Tegen de tijd dat we er aankwamen was het al heel druk en konden we niet heel dicht bij de olifanten komen. Maar het was alsnog een hele leuke ervaring en ik heb hier erg van genoten. Op weg naar de uitgang van het park konden we heel dichtbij een klein groepje olifanten stoppen hier hebben we toen nog best wel een tijdje staan kijken. Dat was wel een heel bijzondere ervaring om mee te maken. Hierna zijn we weer terug gegaan naar home of hope. Onderweg zijn we nog gestopt in Sigiriya om een hapje te eten.
Op zondag zijn we nergens heen gegaan, maar hebben we wel een doop bijgewoond in het zwembad van Home of Hope. Vier van de meisjes die hier wonen zijn toen gedoopt. Dit was wel een hele bijzondere ervaring om mee te maken, want de doop wordt hier toch heel anders uitgevoerd dan in nederland.

• 28 Oktober 2018 - 11:32

Conny:

Weer leuk om te lezen Frans !! Ik blijf het heel bijzonder en geweldig vinden wat je daar allemaal ziet en meemaakt, een stage om nooit te vergeten !!
    Dikke kussss Con